קורות חיים חייל משוחרר

ברכות! סיימתם את השירות הצבאי ואתם לקראת תקופה חדשה בחייכם, תקופה מרגשת ומרעננת. עד עכשיו עברתם ממסגרת למסגרת, מהגן לבית הספר, מבית הספר לחטיבת הביניים, משם לתיכון ומהתיכון לצבא. אבל מה עכשיו? עכשיו זו הפעם הראשונה שבה אתם יכולים לבחור מה מתחשק לכם לעשות, מבלי שאף אחד יגיד לכם מה הלאה. אמנם המעמד מרגש ומשמח, אבל הוא מביא איתו אתגרים רבים. בשלב הראשון כדאי לשבת ולכתוב קובץ קורות חיים, ובמאמר זה נסביר על כתיבה ספציפית – קורות חיים חייל משוחרר.

מה זה קורות חיים?

קורות חיים הם קובץ המפרט את כל מה שעשיתם מאז ועד היום. לא, לא מדובר כאן על פירוט של קידוש אצל סבא וסבתא בשישי ובירה עם חברים בבר מתחת לבית, אלא פירוט על ההשכלה שלכם, הניסיון התעסוקתי שלכם, במידה ויש לכם כזה, פירוט על השירות הצבאי שלכם, וכן משלב את פרטי ההתקשרות שלכם, ממליצים ותכונות אופי בולטות שלכם.

קובץ קורות חיים הוא קובץ שמהווה עבורכם מעין כרטיס ביקור אותו אתם מגישים למעסיקים במגוון המשרות שיכולות לעניין אתכם, עכשיו כשהשתחררתם.

קורות חיים חייל משוחרר – איך כותבים?

בדומה לקובץ קורות חיים כללי, גם קורות חיים עבור חייל משוחרר אמור להכיל את כל הניסיון הלימודי, התעסוקתי והצבאי שעבר עליכם. היות והמשרות הראשונות אחרי השירות הצבאי יהיו בדרך כלל משרות של משרדי שירות לקוחות בנושאים השונים, מסעדנות וכד', יינתן דגש על הניסיון הרלוונטי לעבודות אלו.

כתבו בקובץ קורות חיים חייל משוחרר בהרחבה על עיסוקי העבר שלכם. היות וגילכם ככל הנראה בטווח של 20-25 שנים, הניסיון שלכם הוא כנראה מועט, אבל ייתכן מאוד שבניסיון שצברתם הבאתם לידי ביטוי מגוון תכונות שחשוב למעסיקים שלכם שיהיו בעובדים שלהם.

עד כמה מפרטים?

ובכן, לא כדאי להיכנס לפרטים יותר מדי קטנים וליצור קובץ קורות חיים מלאה, אבל בהחלט כדאי להכניס כמה פרטים "ספייסים" שיאפשרו לקבל עליכם איזשהי תמונה יותר ספציפית מהתמונה הכללית הנגזרת מקורות החיים.

מבנה קורות חיים חייל משוחרר

בראש עמוד קורות החיים שלכם כתבו את שמכם ואת פרטי ההתקשרות עמכם. אחרי כן כתבו את הניסיון התעסוקתי שלכם, כשהעבודה האחרונה שעבדתם בה נמצאת בראש, ולאחריה מפורטות יתר העבודות בסדר כרונולוגי הפוך. לאחר מכן יגיע החלק שבו תפרטו על ההשכלה שלכם, גם כאן בסדר כרונולוגי הפוך. כעת כתבו על השירות הצבאי שלכם ועל התפקידים שביצעתם בצבא. כדאי להוסיף ליד כל תפקיד גם כמה תכונות אופי שסייעו לכם לבצע אותו בהצלחה.

סיימתם עם החלק הזה? מצוין. עכשיו כתבו על תוכנות מחשב שאיתן אתם יודעים להתעסק ואת רמת השליטה בהן. מומלץ לצרף רשימה קצרה של תכונות וכישורים מיוחדים שלכם, על מנת לעזור למעסיק להבין במה אתם חזקים.

מאחלים לכם שחרור נעים ובהצלחה!

פוסטים אחרונים