איך לכתוב קורות חיים

מצאתם את המשרה המושלמת, ועכשיו צריך להגיש למעסיקים את טופס קורות החיים שלכם. יכול להיות שקובץ קורות החיים ששוכב לכם במחשב כבר מעלה אבק וזקוק לרענון, ויכול להיות שזוהי המשרה הראשונה אליה אתם מגישים קורות חיים. בכל מקרה, רגע לפני שליחת קורות החיים, שווה לקחת כמה טיפים ל-איך לכתוב קורות חיים, ולהגדיל את הסיכויים שלכם לקבל הזמנה לראיון עבודה. קדימה, בואו נתחיל!

למה דווקא אתם ולא המועמדים האחרים?

משרה שדרושים אליה עובדים חדשים היא או משרה חדשה או משרה שמישהו פינה את מקומה. אחרי ש"ההוא הלך" ומקומו פנוי כעת, אתם רוצים להיות ה"אני" שתופס את אותו המקום. ולמה דווקא אתם?בדרך כלל למשרות שמתפרסמות מגישים עשרות, מאות ולפעמים גם אלפי אנשים את קורות החיים שלכם. בנקודה הזאת בדיוק אתם רוצים לבלוט ולהיות טיפה מעל כולם, כדי להכריע את הכף לטובתכם.

טיפים לאיך לכתוב קורות חיים

כתיבת קורות חיים היא מיומנות נרכשת. כחלק מהתפתחותה שווה לקחת כמה טיפים ל-איך לכתוב קורות חיים, וליישמם בכתיבה. אחד מהטיפים ל-איך לכתוב קורות חיים הוא קודם כל שימת לב לפרטים, ומה הכוונה?

טיפים לאיך לכתוב קורות חיים – קודם כל תחשבו

בזמן כתיבת קורות חיים יש להקדיש מחשבה מוקדמת לשני דברים: הראשון – לאיזו משרה מוגשים קורות החיים, והשני – איך להתאים את קורות החיים למשרה?

קראו את פרטי המשרה המבוקשת בעיון, וחשבו מה ביכולות והכישורים שלכם מתאים לביצועה. בדרך כלל המעסיקים יפרסמו את אופי המשרה עם מגוון דרישות, ובשלב הראשון חשוב להבין האם אתם עומדים בדרישות אלו, והאם יש לכם את הכישורים הנדרשים על מנת לבצעה.

לפי אופי המשרה יש להתאים את אופי קורות החיים שלכם. משרות משרדיות בעלות אופי רשמי יותר, כמו עריכת דין, מהנדסים ועוד –תחייב הגשת טופס קורות חיים רשמי ומסודר, כזה שכתוב לפי כללי הברזל של כתיבת קורות חיים, כמו סדר כרונולוגי הפוך, פירוט נקודתי על עיסוקיכם הקודמים, השכלתכם, שירותכם הצבאי ופרטי התקשרות.

משרות בעלות אופי קליל יותר, כמו משרות עיצוב גרפי, כתיבת תוכןתאפשר הגשת קובץ קורות חיים בעלי אופי קצת יותר משוחרר, עם עיצובים צבעוניים (לא להגזים, כן?) ויצירתיים יותר.

טיפים לאיך לכתוב קורות חיים –הדגישו את החוזקות שלכם

בהגשת קורות החיים הקפידו להדגיש את הנקודות הרלוונטיות למשרה. הגשתם קורות חיים למשרת ניהול משאבי אנוש? הדגישו את הניסיון הרלוונטי שלכם בתחום ואת התכונות שלכם שמתאימות לביצוע המשרה. יש לכם ידע בתוכנות מחשב שמסייעות לביצוע המשרה? ציינו והדגישו אותו. קוראי קורות החיים שלכםיתעדפו אנשים שעונים על הקריטריונים לביצוע המשרה, בשילוב עם הניסיון הקודם שלהם בתחום.

אז השתמשו במאמר טיפים ל-איך לכתוב קורות חיים בתבונה, ואנחנו מאחלים לכם בהצלחה בכל משרה אליה תרצו להתקבל!

פוסטים אחרונים