כתיבת קורות חיים

אחרי שיטוטים רבים ברחבי האינטרנט וברשתות החברתיות, הגיע הרגע – מצאתם את המשרה המושלמת! על מנת להשיג ראיון ולהצליח להציג את עצמכם בעל פה מול המראיין, שככל הנראה יהיה הבוס שלכם במידה ותתקבלו, תצטרכו תחילה להגיש קורות חיים. כתיבת קורות חיים היא עניין מורכב, ולמרות שהמסמך נראה פורמלי לחלוטין, בעל מבנה קבוע ועם דרישות ברורות ביותר – אין משימת כתיבת קורות חיים פשוטה כל כך.

קורות חיים – כרטיס הביקור שלכם

טופס קורות החיים הוא אחד הטפסים המשמעותיים שתכתבו בחייכם. זה אולי נשמע מוגזם, אבל הטופס הוא הפנים הראשונות שאתם מציגים לעולם החיצון במטרה להשתלב במגוון עבודות ומסלולי לימוד. בגלל החשיבות הגדולה של הטופס, כתיבת קורות חיים היא מיומנות חשובה, אך אל דאגה! היא מיומנות נרכשת לגמרי.

כתיבת קורות חיים – איך מתחילים?

בשביל לבצע כתיבת קורות חיים אפקטיבית, כדאי להשקיע בעניין כמה שעות. לפני השלב של כתיבת קורות חיים, ערכו חקר קטן עם עצמכם. מה הניסיון התעסוקתי שצברתם לאורך השנים? מה למדתם? מה כלל השירות הצבאי שלכם? האם יש לכם כלים לעבודה במחשב?

לאחר שתבצעו את החקר ותכתבו לעצמכם את תוצאותיו בנקודות, תוכלו לגשת למשימה השניה שלכם, והיא להבין מה דרש מכם כל אחד מהדברים שביצעתם בעבר. מה הכוונה? חשבו אילו תכונות נדרשו לכם על מנת לבצע את התפקידים כראוי ואילו יכולות הבאתם לידי ביטוי בתפקידים אלו. בשלב כתיבת קורות חיים תשלבו את התכונות והיכולות שלכם, כך שמי שקורא את קורות החיים יוכל להתרשם גם מאופי התפקיד, וגם מאופי ביצועו על ידכם.

כתיבת קורות חיים – פורמט

בגדול, קיים פורמט ברור עבור כתיבת קורות חיים. נהוג להגיש טופס קורות חיים שמתפרש על פני עמוד אחד. העמוד אמור להכיל את כל המידע שציינו קודם לכן, וכן פרטים ליצירת קשר והפנייה לממליצים, במידה ויש.

בטופס תציינו את התפקידים והלימודים שלכם באופן כרונולוגי הפוך, כלומר התחילו מהתפקיד האחרון שביצעתם והמשיכו לפרט כך עד התפקיד הראשון שלכם.

הקשר בין כתיבת קורות חיים לבין המשרה

בזמן כתיבת קורות חיים חשבו גם על המשרה אליה אתם מגישים את קורות החיים, והבליטו את הנקודות שרלוונטיות לה יותר בטופס. אם אתם מגישים את קורות החיים למשרת אנשי מכירות, לדוגמה, הדגישו את ניסיונכם בתחום המכירות, ואת המוימנויות החשובות שלכם שיסייעו לביצוע התפקיד.

בנוסף, אם אתם מגישים קורות חיים למשרה שקשורה באמנות – עיצוב גרפי, כתיבה, עריכת וידאו ועוד – מומלץ להתאים את אופי המסמך לאופי המשרה. נכון שקורות חיים למשרת עורכי דין תהיה רשמית ומסודרת יותר, אך קורות חיים עבור משרות בתחום האמנותי יכולות להוות קרקע פוריה גם להוכחת היצירתיות שלכם, ולכן בסוג קורות חיים כאלה אפשרו לעצמכם לחרוג קצת מהכללים הרשמיים לכתיבת קורות חיים.

בהצלחה!

פוסטים אחרונים